Nykypäivä 60v. – Uskollinen, muttei kuuliainen

Nykypäivän historian on koonnut yksiin kansiin historioitsija Jarkko Kemppi, joka väitteli filosofian tohtoriksi vuonna 2000 Joensuun yliopistossa. Kemppi on kirjoittanut useita elämäkertoja, järjestöhistorioita sekä Suomen että Viron sotahistoriaan liittyviä teoksia. Joensuussa Asuva Kemppi on sotahistorian dosentti Maanpuolustuskorkeakoulussa sekä Viron historian dosentti Itä-Suomen yliopistossa. Kokoomuksen jäsen Kemppi on ollut vuodesta 1990.
ISBN 978-952-93-6520-3
215 sivua
Kustantaja: Kansalliskustannus

Media on vallan vahtikoira. Kun omistaja on puolue, räksyttäjän rooli muuttuu, vai muuttuuko? Kokoomuksen äänenkannattaja Nyykpäivä perustettiin vuonna 1955. Yksi syy Nykypäivän perustamiselle oli se, että puolueen johto koki, etteivät kasalaiset tunne kokoomuksen ohjelmaa ja peruspyrkimyksiä. Vuosien mittaan Nykypäivä on valistanut, sparrannut ja opastanut niin rivikokoomuslaisia kuin myös puolueen johtoa ja muista puolueaktiiveja. Lehti on kulkenut rinnalla kun kokoomus on ollut hallitusvastuussa, ja se on toiminut äänitorvena, kun puoloue on jäänyt oppositioon. Sen sivuille on tallennettu vaalien voitonhetket ja karvaimmat tappiot, politiikan tähdenlennot sekä kiistellyimmät puheenaiheet. Puolueelle Nykypäivä on ollut vuosien varrella uskollinen, muttei aina kuuliainen. Vuonna 2015 Nykypäivä täytti 60 vuotta. Räksytys jatkuu yhä.

ISBN 978-952-93-6520-3
215 sivua