Suomalaiskansallinen Kokoomus, historia osa 2

40,00  34,00

Kansallisen Kokoomuspuolueen historia 1929-1944. Kokoomuksen historian toinen osa kertoo Kansallisen Kokoomuspuolueen kriisivuosista 1930-luvulla ja kansakunnan kohtalonvuosina, sota-aikana. Dosentti Vesa Vares on kirjoittanut teoksen alkuosan ”Kokoomus ja demokratian kriisi 1929-1939” sekä loppuluvun ”Kokoomus 1944”, ja dosentti Ari Uino on kirjoittanut osan ”Kokoomus ja sota 1939-1944”.

Kansallisen Kokoomuspuolueen historia 1929-1944

Teoksen sinivalkoisena lankana kysytään: miten konservatiivinen oikeistopuolue luovi läpi 1930-luvun, jolloin lähes koko Eurooppa tuntui olevan menossa eriasteisiin diktatuureihin? Millaisella vedenjakajalla se itse mahdollisesti kävi? Miten se koki sotavuosien taistelun ja millaisen tulevaisuuden se odotti tuon taistelun luovan.